smażone czerwone pomidory, czyli kachazet od kuchni :)

Wielgachny tytuł mi się zrobił, ale tak jakoś wyszło. Dziś działałam kuchennie - nie znaczy to oczywiście, że druty poszły w odstawkę:)
Ale na początek deszczowe fotki z ostatnich dni

Wczoraj postanowiliśmy z Bratem,że zrobimy dziś obiad. Wybór padł na lasagne, która w naszym domu znika nad wyraz szybko. Najpierw sparzyłam pomidory, obrałam ze skórki i podsmażyłam z czosnkiem (ku wielkiemu niezadowoleniu Krysi, która jako jedyna z nas za nim nie przepada).
Trafiły one potem do mięska i pieczarek - i na tym etapie nie wyglądało to dobrze, ale już pachniało nęcąco ;)

Nie mam niestety zdjęcia całości - zdążyła zniknąć, zanim podjęłam decyzję o zrobieniu zdjęcia. Wiem natomiast, że muszę znaleźć sposób, by dolna warstwa makaronu się nie zeskorupiała...
  Mam nadzieję, że następnym razem będę mogła pochwalić się czymś wydrutowanym.

Tymczasem jeszcze literackie rozliczenie - podejrzanie u Fiuubździuu i Effci - 100 książek, które trzeba przeczytać przed śmiercią. Wnioskuję, iż życie przede mną długie:) 

1. Biblia- Pismo Święte - fragmenty

2. Lewis Carroll, Alicja w krainie czarów
3. H.Ch.Andersen, Baśnie
4. Douglas Adams, Autostopem przez galaktykę
5. Fiodor Dostojewski, Biesy
6. Guenter Grass, Blaszany bębenek - próbowałam i odpadłam...pewnie wezmę się za to raz jeszcze
7. J.D. Salinger, Buszujący w zbożu
8. Fiodor Dostojewski, Bracia Karamazow
9. W.S.Reymont, Chłopi

10. Neal Stephenson, Cykl barokowy
11. M.Houellebecq, Cząstki elementarne
12. Frank Herbert, Diuna
13. Stendhal, Czerwone i czarne
14. Borys Pasternak, Doktor Żywago
15. Cervantes, Don Kichot
 
16. Astrid Lindgren, Dzieci z Bullerbyn, Emil ze Smalandii, Lotta z ulicy Awanturników
17. Mikołaj Gogol, Martwe dusze
18. Albert Camus, Dżuma
19. Ernest Hemingway, Komu bije dzwon
20. Mika Waltari, Egipcjanin Sinhue
21. Ken Follett, Filary ziemi
22. Francois Rabelais, Gargantua i Pantagruel
23. F.S.Fitzgerald, Wielki Gatsby - zaczęłam wczoraj :)
24. Witold Gombrowicz, Trans-Atlantyk
25. Julio Cortazar, Gra w klasy
26. Thomas Mann, Czarodziejska góra
27. Nikos Kazantzakis, Grek Zorba 
28. Jonathan Swift, Podróże Guliwera
29. Szekspir, Hamlet, Król Lear, Poskromienie złośnicy, Makbet, Dwaj kupcy z Werony
30. J.M. Coetzee, Hańba
31. Fiodor Dostojewski, Idiota
32. Homer, Iliada - masakra, ale trzeba było...
33. Mario Vargas Llosa, Rozmowa w katedrze 
34. Josa Carlos Somoza, Klara i półmrok
35. Philip Roth, Kompleks Portnoya
36. Witold Gombrowicz, Kosmos
37. Chuck Palahniuk, Podziemny krąg 
38. L.F. Celine, Podróż do kresu nocy 
39. A.de Saint-Exupery, Mały Książę
40. A.A.Milne, Kubuś Puchatek - jazda absolutnie obowiązkowa!
41. Bolesław Prus, Lalka 
42. G. Tomasi di Lampedusa, Lampart
43. James Jones, Cienka czerwona linia
 

44. Vladimir Nabokov, Lolita
45. Joseph Conrad, Lord Jim
 
46. Ken Kesey, Lot nad kukułczym gniazdem
47. Jacek Dukaj, Lód
48. Stephen King, Lśnienie
49. E.M.Remarque, Łuk triumfalny
50. Nicolo Machiavelli, Książę
51. John Fowles, Mag,
Kochanica Francuza, Larwa, Kolekcjoner, Hebanowa wieża..... - nie dla mnie jednak...
52. Anthony Burgess, Mechaniczna pomarańcza
53. Jose Saramago, Miasto ślepców

54. Sempe, Goscinny, Mikołajek
55. Stieg Larsson, Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet
 

56. Michaił Bułhakow, Mistrz i Małgorzata 
57. John Irving, Modlitwa za Owena
58. William Golding, Władca much
59. Haruki Murakami, Kronika ptaka nakręcacza
60. Dante, Boska komedia
61. Orhan Pamuk, Nazywam się czerwień
62. Victor Hugo, Nędznicy
63. William Gibson, Neuromancer
64. A.Huxley, Nowy wspaniały świat
65. Homer, Odyseja
 

66. Patrick Sueskind, Pachnidło
67. Jan Potocki, Rękopis znaleziony a Saragossie
68. Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz
 

69. Joseph Heller, Paragraf 22
70. Marek Hłasko, Piękni dwudziestoletni
71. S.I.Witkiewicz, Pożegnanie jesieni
72. Franz Kafka, Proces
 

73. Stefan Żeromski, Przedwiośnie
74. William Wharton, Ptasiek

75. John Milton, Raj utracony 
76. George Orwell, Rok 1984
77. Umberto Eco, Imię róży - padłam w połowie, więc nie wiem, czy się liczy...
78. Kurt Vonnegut, Rzeźnia numer pięć
 

79. G.G.Marquez, Sto lat samotności
80. Jaroslav Hasek,Losy dobrego żołnierza Szwejka czasu wojny światowej - widziałam film
81. Stephen King, To
82. Mark Twain, Przygody Tomka Sawyera
83. Henryk Sienkiewicz, Trylogia

84. Aleksander Dumas, Trzej muszkieterowie
85. James Joyce, Ulisses

86. Hermann Hasse, Wilk stepowy 
87. J.R.R. Tolkien, Władca pierścieni ( porzuciłam na rzecz lektur obowiązkowych 2. tom i potem już doń nie wróciłam), Hobbit 
88. Lew Tołstoj, Wojna i pokój
89. Sun Tzu, Sztuka wojny
 

90. Fiodor Dostojewski, Zbrodnia i kara
91. Leopold Tyrmand, Zły
92. Howard Phillips Lovecraft, Zew Cthulhu
93. Philip Kindred Dick, Ubik
94. Steven Erikson - Malazańska Księga Poległych
95. Lao Tsy, Droga
96. Karen Blixen, Pożegnanie z Afryką
97. Clive Staples Lewis - Opowieści z Narnii
98. Arthur C. Clarke, 2001. Odyseja kosmiczna 

99. Sándor Márai, Żar
100. Marcel Proust, W poszukiwaniu straconego czasu


Dziękuję za wszystkie miłe komentarze. Buziolce dla wszystkich odwiedzających:)

Komentarze

  1. Nie kumam w/g jakiego klucza dobierane sa tutaj te pozycje, przeczyatalam wiecej niz polowa pozycji ,niektore sa rewelacyjne inne czytalam ciekawosci , ale ten zbior to taki szwarc mydlo i powidlo .nie wszystkie mnie zachwycily.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja też nie wiem, czemu akurat te książki trzeba przeczytać...każdy z nas czytających wybiera coś innego, to naturalne:) mnie moi znajomi poloniści wyrzucają czasami, że zaczytuję się w kryminałach - a co w tym złego? Zgadzam się z Tobą, że niektóre z tych książek nie fascynują, przeczytałam, bo musiałam (do egz z literatury...)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja o jadełku: takie "plypry" mają to do siebie, że wyglądają "tak sobie", ale jakie są pyszne!!! mniam.

    OdpowiedzUsuń
  4. oj lasagne tak, zawsze i wszędzie. a kładziesz sos beszamelowy także pod tę najniższą warstwę makaronu?

    co do spisu: a ja zdecydowanie więcej z tego na nie, choć czytam dużo. po prostu akurat tych pozycji nie wybierałam, nawet spośród dzieł wymienionych autorów często

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za Wasze odwiedziny i ciepłe słowa - dodają skrzydeł :)

Popularne posty z tego bloga

czasem praca to nie tylko praca...

pierwsza chusta